tjaa

Det tar jättelång tid att få alla papper godkända.. Jag hoppas att jag kan flytta innan helgen.

Något som ni alla undrar - vem är Sam?



Sam Loob är min bästa vän här i Colorado.
Vi träffades genom våran gemensamma idrottsklass i skolan den första veckan. Vi pratade lite och vi blev kompisar ganska snabbt. En dag så stannade han mig i korridoren och berättade att han hade bytt idrottsklass till individual sports. Han övertygade mig om att byta till den klassen och det är så som vi blev vänner från början.

Sam är en senior, precis som mig och vi upptäckte att vi har samma lunch efter ungefär 4-5 veckor efter skolstarten. Sedan dess så har vi för det mesta ätit lunch ihop. Vi har gjort våran egna lunchgrupp och vi har några kompisar som brukar hänga med över lunchen. Ganska populär "lunchgrupp" som man kallar det.

Hur ser din dag ut?
Runt 07.00 så kollar jag på klockan och rusar upp ur sängen. Jag har itne så mycket tid på morgonen och frukostrutinen brukar bli 2 skålar med flingor och sedan borsta tänderna, fixa håret och välja kläder. Jag har pjamasbyxor och en t-shirt på morgonen så jag börjar bli ganska rutinerad nu.

07.15 så får jag skjuts till skolan av några fotbollskompisar com bor längre ner på gatan. Vi kommer till skolan 07.25 ungefär och jag brukar sitta och göra läxor tills första klassen börjar.

Biologi
Biologin är den tråkigaste klassen. Jag brukar vara först i klassrummet och jag ser på när alla andra kommer in.  Klasskompisarna i den klassen är ganska dryga, de flesta sophomores brukar vara det.
Jag har biologin tillsammans med massa 14-15 åringar och dom känns ganska små. Det sitter dock en schysst kille brevid mig som har 102% i betyget den klassen, kan ju säga att det har hjälpt mig mycket.

Vi brukar mest gå över lite bakterier, växter och sånt. Jag gillar inte den klassen.

Engelska
Sedan så har jag engelska! Det är en av mina favoritklasser. Jag sitter ungefär i mitten av klassrummet, läraren är jättebra och klasskompisarna också. Dom är juniors, 15-16 åringar.
Det är denna klassen som vi brukar göra "pledge of alligience" där man ställer sig upp och lovar trohet till USA. Jag kan texten helt utantill. Det brukar vara ganska kul att göra samma sak som alla andra.

Idrott
Denna klassen har jag tillsammans med Sam. Vi brukar spela pingis, tennis, badminton och sånt! I torsdags så var vi på en "classtrip" och åkte och spelade bowling hela klassen. Vi har varit 2 gånger och spelat minigolf innan och detta var andra gången vi spelade bowling!
När vi spelar pingis,tennis osv. så är det alltid lag på 2 stycken. Jag och Sam brukar vara ett lag och vi brukar vara ett av de bästa lagen i klassen.
Efter några veckor med samma sport så blir det en turnering. Läraren ger kakor till vinnaren av turneringen och jag och Sam vann Tennisturneringen!

Jag fortsätter att skriva imorgon. Nu blir det mat :)

KOMMENTERA HÄR!

TYCK TILL!

NAMN:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

EMAIL:

URL:

Kommentar:

Trackback
Jag är Petter och jag ska till Denver, CO som ligger i USA som utbytesstudent året 10/11. Jag bloggar om high school och om hur det är att bo med min nya Amerikanska familj, Familjen Clifford.