Thanksgiving, football och ny familj.

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag bloggade senast. För att sammanfatta läget - mycket har hänt.
Jag är otroligt glad att jag är i staterna just nu. Även om det blir kallare och mörkare samt svårare att gå upp på morgonen så trivs jag väldigt bra.

Som ni säkert redan vet, så är det ganska klart att jag ska byta familj inom 2 veckor! Det har varit svårt att hitta en familj och min områdesrepresentant har jobbat hårt. tror jag. 
Sam erbjöd mig en dag att flytta in. Sam är en väldigt bra vän, och jag har sedan länge varit hemma hos honom och träffat hans föräldrar och syskon. Jag är väldigt glad för att flytta in där eftersom det är en trevlig familj och den passar mig helt utmärkt.
Det känns som om det kommer att bli en nystart av bloggen när jag flyttar in! Det blir nog lite mer inspiration och det kommer att bli roligare att skriva och läsa!
Jag pratar gärna mer om detta över skype! Hör gärna av er!

Thanksgiving

Som en god vän till mig utryckte sig: "För att sammanfatta Thanksgiving så tänk er en kväll med kalkon, sötpotatis, pajer och tiotals andra små rätter, tillräckligt med mat för att mätta en hel by helt enkelt. Sen bjuder du in hela tjocka släkten och alla problem och småtjafs som det innebär... -Erik Nilsson

Man måste hålla med om att eriks väldigt målande och objektiva beskrivning av thanksgiving stämmer ganska bra.
Jag firade Thanksgiving hemma hos Sam och hans familj! (vilket snart kommer att bli min värdafamilj)
Vi hade det väldigt roligt. Thanksgiving är till för att vara tacksam för småsaker i livet och att inte ta allt för givet! Höjdpunkten var när alla som satt vid bordet fick ställa sig upp och beskriva vad man var tacksam för. Jag sa att jag var tacksam för "att då fira thanksgiving med Sam's familj, för min familj och släkt och för att så vitt jag vet mina vänner och familj mår bra".

Jag åt så mycket mat som jag kunde, och det blev ganska mycket! Det var definitivt en rolig högtid, om än lite överskattad.

Football

I söndags så bjöd Sam's pappa med mig att se på fotboll! Det var Denver Broncos som spelade här i Denver!
Han hade fått biljetter från företaget värda 375 dollar stycket. Behöver jag säga att det var bra platser? Vi hade en VIP-lounge utanför sittplatsen och det var verkligen en härlig stämning.
Även fastän vi förlorade så var det en bra upplevelse! Bilder komemr senare.

Jag ska som sagt försöka med en nystart av bloggen och jag hoppas att ni ger mig en chans och börjar läsa igen! Även om jag glömmer bort att skriva så har jag det väldigt bra.
Jag ska börja skriva om min nya familj osv när jag flyttar in!

God natt och ha det bra!

KOMMENTERA HÄR!

TYCK TILL!

NAMN:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

EMAIL:

URL:

Kommentar:

Trackback
Jag är Petter och jag ska till Denver, CO som ligger i USA som utbytesstudent året 10/11. Jag bloggar om high school och om hur det är att bo med min nya Amerikanska familj, Familjen Clifford.