Hejhej

Nu har Peter Forsberg slutat spela hockey. Alla vet vem han är i skolan! Jag tänkte åka och kolla på en NHL match, men det blir nog av iallafall!!

Spelar mandolin.

Imorgon så åker vi till Californien!! Jag är riktigt taggad och det kommer att bli superkul.  Vi kommer att vara på en "Bat Mitzva" där. Det är en judisk högtid, festhögtid, så det kommer tydligen att finnas asgo mat och grejer! Det kommer att bli roligt att se hur det går till.
Jag har köpt massa nya kläder. Idag så satt jag på lektionen och tänkte på det. Allt jag har på mig kommer ifrån USA. Ganska ballt.
Engelskan kommer mer naturligt nu dessutom. Sam sa att det är som att prata med en annan amerikanare.

Ibland så blir man trött på att ha exakt samma schema varje dag i skolan. Man går runt i skolan automatiskt, helt galet. Det fick mig dessutom att tänka på att jag har lovat bilder på skolan... går inte imorgon så det får ni vänta några extra dagar på. Mina klasser denna terminen är lite svårare än förra och jag har massa läxor. Jag håller det verkligen uppe dock! Förra terminen så var jag inte motiverad alls, mest på grund av den värdelösa familjen som jag bodde i. Men nu så har jag verkligen bättre betyg och jag gör alltid mina läxor. Mest nöjd är jag över ämnet Colorado History, där jag har 96%!! Man får alltså betyg efter vilken procent man har. 90%=A(MVG)

Bilder blir det i Californien!!! Sam har köpt en Iphone som tar jättebra bilder. Jag blir lite avundsjuk för att vara ärlig. Jag ska kolla upp lite abonnemang hemma i Sverige när jag kommer hem. ( Arvid, du kan förbereda dig på ett superpris på min gamla ipod eller få den gratis!!!)

Nu kallar köket på mig. Jag är hungrig efter skolan och här så är det "öppet kök", vilket betyder att jag kan äta närsomhelst och hursomhelst hehe. Uppdatering blir det!


KOMMENTERA HÄR!

TYCK TILL!

NAMN:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

EMAIL:

URL:

Kommentar:

Trackback
Jag är Petter och jag ska till Denver, CO som ligger i USA som utbytesstudent året 10/11. Jag bloggar om high school och om hur det är att bo med min nya Amerikanska familj, Familjen Clifford.