Tjaa

Tjaaa!
Idag så var det måndag igen...Jag, Sam, Sams kompis och ett random par(som typ nyss blivit ihop verkar det som) åkte till Anthonys pizzeria och chillade över en bit pizza på lunchen.
Jag sitter mest bak i bilen eftersom jag aldrig kallar "shotgun", jag är för dålig för den leken.. Men jag försöker.
(Den som säger "shotgun" får sitta längst fram i bilen)

Annars så funderar jag på att byta ifrån fotografiklassen eftersom den kommer att kosta 40 dollar (mina klasser kostar smmanlagt 163 dollar..)
Men den klassen är ganska luugn. Vi tar lite bilder och fixar till dom i mörkrummet efteråt. En tragisk händelse var när läraren berättade att hon var döende i cancer och skulle dö inom ungefär 1-20 år.
-Några tjejer började gråta.

Imorgon så blir det en "exchangestudent orientation" där jag kommer att träffa några andra utbytesstudenter ute i vildmarken. Det ska nog bli ganska roligt. :)


Petters lista över amerikanska saker

Heltäckningsmattor
Hela övervåningen består av heltäckningsmatta. Helsköönt att gå runt

Gratis Re-fill i restauranger
Gratis påfyllning av dricka i restauranger! "This is America duude" (-Sam Loob)

Djur
Alla har minst 1 djur verkar det som. Amerikaner gillar stora hundar som skäller mycket.

Swedish fish
Swedish fish är små röda fiskar som man äter. (godis)

Stora bilar
Amerikaner gillar att glassa runt i stora bilar.

Ställa sig upp på morgonen och "hedra" med flaggan
Jag fattar inte vad dom säger.. Man ska visa respekt för flaggan typ. Jag ställer mig upp bara.
"-I pledge allegiance to my Flag and to the Republic for which it stands, one nation indivisible, with liberty and justice for all"

Coola uttryck
"Whats uuuup", "duuude"

Mr. / Mrs. (Coach)
Här måste man kalla läraren för Mr./Mrs. + kalla tränaren för Coach
exempel -Mr. Moore

Peanut butter
Jordnötssmör. Typiskt amerikansk. Man har det på mackan

Lunchpåse
Amerikaner tar med sig lunch hemifrån oftast. Macka, chips och läsk.



Stor bil


Godnatt
-Listan uppdateras om jag har tid




KOMMENTERA HÄR!

TYCK TILL!

NAMN:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

EMAIL:

URL:

Kommentar:

Trackback
Jag är Petter och jag ska till Denver, CO som ligger i USA som utbytesstudent året 10/11. Jag bloggar om high school och om hur det är att bo med min nya Amerikanska familj, Familjen Clifford.