Tjaaaa

Hej!

Det har gatt nagra dagar nu, jag ska forsoka beratta om hur det har varit!

Klockan 04.00 akte jag och 2 andra svenska utbytesstudenter fran hotellet till Arlanda flygplats.
Vi flog direkt till London. Det tog ungefar 2-3 timmar. Det var ganska svart att sova pa planet, men jag pratade med dom andra utbytesstudenterna! En av dom skulle till South Carolina och en skulle till Colorado Springs(2 timmar fran Denver tror jag)
Flygplatsen i London var enorm. Vi satte oss vid en terminal for att vanta in ungefar 40 stycken andra utbytesstudenter som skulle till USA.
Det var folk fran Tyskland, Italien, Holland, Danmark, Sverige som jag akte med.
Efter ungefar 3 timmar sa flog vi vidare mot Chicago! Det tog 9 timmar. Jag tror att jag sov ungefar 1 timma, trakigt nog sa var det nar vi passerade Gronland. Tydligen sa var det inga moln i luften sa man kunde se gronland, all is och sant. Det var trakigt att missa det.
Vi fick en filt, tandborste, strumpor och horlurar pa flyget! Vi kunde kolla pa TV nar vi flog. Jag kollade pa Iron man 2, the simpsons och family guy.
Det var en ganska lang resa, men jag pratade med de andra utbytesstudenterna fran Sverige.

Sedan landade vi i Chicago. Flygplatsen var storre an London, och tydligen storst i hela varlden.
Jag checkade in for flyget till Denver tillsammans med en italienare och en tjej fran Holland. Dom var ganska chill. Italienaren hamnade en bit bort och tjejen fran holland hamnade utanfor Denver.

Pa Denvers flygplats motte familjen Clifford upp mig. Jag var ganska forvanad att det var sa varmt. Det var ungefar 30 grader och vaaaaaaldigt torrt. Dom gar omkring med vattenflaskor i huset!
Vi akte bil i ungefar en halvtimme innan vi var framme i Parker. Det ar jattestora vagar har och nastan alla kor stora bilar.

Nar vi kom fram till huset sa visade dom mig runt. Jag fick ett eget rum och dom har det fint i huset.
Jag gav dom lite svenska saker. Dom fick en almanacka med svenska bilder, en bok om svenska traditioner, en svensk flaggstang med en flagga av tra och en storre svensk flagga.

Jag var ganska trott nar jag kom fram och jag somnade ganska snabbt.
Nasta dag sa akte vi runt i Parker,  Patrick ar en nice vardpappa. Vi var och handlade mat, vi kollade hur min telefon skulle funka(den funkar inte...) och jag kopte en adapter.
Senare pa dagen sa kollade vi pa en orkester som spelade musik i en fin park ungefar 2 km fran huset. Det var ganska langt att ga dit.

Pa kvallen sa lagade vi vego-hemlagad pizza(dom gor jattegod hemlagad pizza) och vi kollade pa TV.

Idag sa gick jag upp vid 06.00 (coloradotid) for att ga till skolan for forsta gangen!
Jag och Patrick traffade en Counselor som hjalpte mig med att valja amnen och sant. Jag blev Senior.
Mina amnen ar Biologi, Engelska, Lagsporter(Fotboll, amerikansk fotboll och sant) Algebra, Gitarr, Fotografi samt Modern europeisk historia.

Mitt schema blev bra.
Vi hade en rundvisning i skolan. Jag gick med nagra nya Seniors(personer som gar sista aret). Det var en tysk tjej som ska borja i Chaparral High School ocksa, men hon blev sophomore(10e aret, jag ar 12e) Annars sa traffade jag en Mexikanskt kille som nyss flyttade hit, han var schysst. Han skulle ocksa forsoka att komma in i "soccer"(fotbolls)laget.

Lunchen i skolan kostar 3 dollar och det kostar 1 dollar att komma fram och tillbaka fran skolan.
Efter rundvisningen och schemalaggningen sa motte Brendon och Jordan mig och vi gick hem igen.

Jag ska forsoka fa upp bilderna som jag har tagit pa Parker.

KOMMENTERA HÄR!
Postat av: kerstin

Hallå! Var i Colorado Springs bodde svensken? :O Hoppas du har det bra!! Många kramar! :)

2010-08-10 @ 05:54:51
URL: http://kerstinc.blogg.se/
Postat av: FELICIA!

Låter asbra!

2010-08-10 @ 13:03:04
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: felicia

Åh jag vill också bli senior! Kommer säkert inte blidet.. Vilket år är du född? :)

2010-08-11 @ 10:27:07
URL: http://feliciabs.blogg.se/
Postat av: Anton

som sagt du ska komma me i amerikanska fotbolls laget !!!!=D=D=D hehe va han emo btw? några fina brudar ?;)

2010-08-12 @ 17:18:38
Postat av: G-Dawg

Hallå, du måste ha jättemycket att skriva om nu ju! lite mer inlägg tack, vi vill ju veta hur du har det.

2010-08-13 @ 12:26:40

TYCK TILL!

NAMN:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

EMAIL:

URL:

Kommentar:

Trackback
Jag är Petter och jag ska till Denver, CO som ligger i USA som utbytesstudent året 10/11. Jag bloggar om high school och om hur det är att bo med min nya Amerikanska familj, Familjen Clifford.